Covid-19
De situatie verandert snel. We geven voorrang aan degenen die geboekt hebben voor maart of april 2020 .
Als u zich zorgen maakt over uw vakantieplannen en u hebt van ons nog geen mail ontvangen kunt u een e-mail sturen naar info@hippo-trail.be en we nemen zo snel mogelijk contact met u op.
We begrijpen dat u mogelijk vragen heeft over uw vakantie en we willen graag onze aanpak toelichten.
Onze belangrijkste leidraad is het advies van Buitenlandse zaken (België) dat u hier kunt raadplegen https://diplomatie.belgium.be/nl/Diensten/Op_reis_in_het_buitenland/reisadviezen . Of voor Nederland https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19 .
We zijn ook in regelmatige communicatie met onze vele rit-operators over de hele wereld die ons adviseren over de situatie ter plaatse. Rapporten van de World Heath Organization https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/situation-reports/ zijn ook nuttig.
Wat gebeurt er als ik vanwege overheidsbeperkingen niet op vakantie kan?
Dit kan zijn omdat:
a. Het ministerie van Buitenlandse Zaken raadt alle essentiële reizen naar een land af.
b. Een land heeft strikte beperkingen om te voorkomen dat individuen uit bepaalde landen binnenkomen.
c. Je woont in een gebied dat is afgesloten.
In deze situaties vragen we de trail aanbieder om uw vakantie uit te stellen. Als het niet mogelijk is om een nieuwe vakantiedatum af te spreken proberen we aan een tegoed te komen dat u kunt gebruiken voor een toekomstige vakantie die binnen de 12 maanden moet worden opgenomen.
De trail aanbieders hebben paarden te voeren en gidsen om te betalen. Een vermindering van bezoekers zal onvermijdelijk aanzienlijke gevolgen voor hen hebben en daarom weet ik zeker dat u begrijpt dat ze uw vakantie waar mogelijk willen uitstellen in plaats van te annuleren.
Het overheid advies verandert regelmatig, dus we nemen eerst contact op met degenen die de komende vier weken reizen om alternatieven te bespreken. Als uw vakantie niet voor de deur staat, nemen we te zijner tijd contact met u op als het negatieve reisadvies nog steeds van kracht is.
Kan ik mijn reis annuleren of uitstellen, ook al zijn er momenteel geen overheidsbeperkingen van kracht?
Als u zich zorgen maakt over reizen, zullen we uw situatie aan de ritoperator uitleggen en vragen of het mogelijk is om uw reis naar een latere datum uit te stellen of om een tegoed te hebben voor een toekomstige vakantie die binnen 12 maanden moet worden gebruikt.
De meerderheid zal dit begrijpen. Mogelijk zijn er extra kosten als u overstapt naar het hoogseizoen. Om de ritoperator meer gelegenheid te geven om uw plaats door te verkopen en de kosten te minimaliseren, kunt u beter contact met ons opnemen zodra u zich zorgen maakt.
Als u uw reis wilt annuleren, zijn de annuleringskosten van de ritoperator van toepassing. Bel of mail voor meer informatie over de annuleringskosten. Als annulering uw voorkeur heeft, raden we u aan contact op te nemen met uw verzekeringsmaatschappij om te zien of u annuleringskosten kunt verhalen.
Kan ik mijn vluchten wijzigen of een terugbetaling krijgen?
Elke luchtvaartmaatschappij heeft zijn eigen beleid met betrekking tot restituties en omboekingen van vluchten, dus we raden u aan de website van de luchtvaartmaatschappij te controleren of ze te bellen om hun huidige beleid na te gaan.
Dit is voor veel mensen over de hele wereld een uiterst uitdagende situatie.
We begrijpen dat de zorgen over een langverwachte vakantie erg stressvol zijn.
We hebben onze klanten altijd als individuen behandeld en deze situatie is niet anders.
Wees gerust dat we met u zullen samenwerken om de meest geschikte oplossing te vinden.
Als u nog vragen heeft, neem dan contact met ons op via info@hippo-trail.be
Wilfried Acke
Hippo-Trail
|